:: praktikal ::


Kekuatan mmg kena ada untuk sesiapa yang nk parktikal...siyes guys...kekuatan nak tulis blog pn sy amik kt blogger Irine, tgk kejelesan dye mengupdate blog dye, pastu tgk plk life dye yg tgh happy...she is married now!!!

sy da praktikal da skrg!!!ceh...praktikal je pn, study lg besh dowh...pegi kelas...buat assignment...gurau dgn classmate...besh...plk tu mse 1st day tu aritu sume staff ade. apekah maknanya tu? Itu maknanya sy jadi seorg penyegan...10hb adalah hari yang sgt menggentarkan sy...

bermula 10hb sept 2012 pkol 8.15am sy tiba diperkarangan UTMspace dgn perasaan...(takkn tak phm2 lg kn nervous nye mcmn...)nervous n kecut perut kot...mcm2 bnda ada kt dlm otak sy, blh ke sy keje mcm ni, blh ke diorg yg ofis tu terima sy...berdebar2, kecut perut, nafas tahan2...pergh...cuak taw...pegi tnye2 org tnye blik HR...jmpe en syam, ensem dowh orgnye...ceh...not bad la...pastu buat urusan yg tak hbis kt sne...dibwk pulak ke depart sy iaitu marketing...trus dok kt blik...(erm....tak hfl lg nme dapart kitowg ni) tp yg pntg ade 3 bhgn lg bwh depart ni, yg mne sy cume ingt marketing je...huhu...

smpi2 mcm bese la, tkde keje lg, intro2 dlu, pastu dok mcm batu n org bodo...haha...lps tu je dpt laptop dok online je la...huhu...lps tu dtg staff ni sume pggl fika surh msukkn surat n poster dlm smpul surat...da la slh info dpt, nsib bek tk kne mrh...settle tu jer sume da ok...

:: awk ::

awk...knp buat sy mcm ni?

FINE!!!!!!!!

FINE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:: cuppy yummy n result ::


seriously guys, i'd remembered something...mula2 sign in blogspot ni, tetibe ternampak satu blog my own, it is cuppy yummy dkt dashboard...hurmm...it is sad moment to remember it back sbb blog tu ada ceritanya. it is 4 my internet marketing assignment, i try my hard to completing that group assignment, but...

mse mule2 buat mmg nk decide juz gne blog n try to create new n unique page, but, paham2 jer lar, kdg2 rancangan might be berlainan dari yg kite buat kn, so last minute pnye kerje, siap create our own header, gne photoscape n another software, pastu cari latar yg menarik for the page, n then carik lg style untuk page tu... IN ONE DAY...(our fault actually)...dgn usaha sendiri tanpa menciplak other site's theme... tp ble time n present kne condemn...nk kata hangin tak la sbb mmg salah sendiri...tp sedih sbb even gne usaha sendir tanpa menggunakan penciplakan work, kne gak condemn...

org lain pnye sume hebat2 sbb diorg buat gne trial e-commerce business theme, so, mmg memenuhi citarasa lecturer lar kn...hurmmmm...but... B+ for the subject not bad...yg frust...knp sy tak DL...sbb sy malas nk study!!! serious...all of my effort now is because of my parents' sake n of course because of ALLAH...

next sem, i will try harder n itu lah perjanjian yg akan n telah dibuat lps dpt result for every exam evn during school tyme smpilah masuk u ni hah...trust me, sume org mcm tu...huhu...

:: panas hati ::

astaghfirullah...terkejut sy melihat sesuatu yg tidak disangka untuk melihat...knp? slhkah didikan parents? kurangkah? atau masih tidak nmpk kah pengorbanan mereka pada kita? entah lah...org bnyak memuji dia, rajin, pandai jaga hati org tua, solat...tapi, tak sanggup saya nk terus terang dekat sini, serius mengaibkan diri sy jugak, mgkn slh sy sbb tak bg tauladan yg baik, tp sy tak pernah nak buat sehingga sejauh itu...siapalah saya...

wahai hamba Allah dan anak kepada parents kamu,

ingatlah, berterus teranglah walaupun ia pahit...janganlah menjatuhkan maruah yang telah dibina oleh ibubapa kita...jangan melampaui batas!!! jaga kepercayaan orang tua dan Allah...itu amanah!

:: pink? ::


am i love pink colour??? serious? i dunno...pft... it such like didn't knoe yourself u knoe...
actually, i love blue soft a.k.a baby blue, it will make me calm, and also pink soft and also green soft and also purple soft, what the hell of that elly? didn't u notice? u love soft colour? so, y your sueshechomelt wear the soft pink dress only? add some fun babe!!!

:: sahabat ::


today, I've been home for several hours but my mind is on assignment part...tak tawu nk wat mcmn. 2day mmg hari yg sgt tough, menguji akal, perasaan n diri sy sendiri tentang menjaga hubungan sbg sahabat. bkn hari ni jer, past several day pn mcm berlaku, cme fail or tak sy menjadi seorg shbt, biarlah DIA yg tentukan...manusia susah nk nmpk mana yg baik or tak kn? (sdpkan ati...)

sy nk minta maaf pada sahabat2 if sy tak berjaya jdi sahabat awk sume, kdg2 ble hati da ditakluk syaitan, mcm ni la jdinye, terikut hasutan syaitan jahat tu, na'uzubillah! susahnye nk jdi manusia islam yg sempurnakan, even takde manusia yg sempurna, tak slhkn if nk cube jdi yg sempurna. Sy ikhlas utk gmbirakan hati sahabat sume, insyaAllah ikhlas...sy harap sahabat tetap akan kekal ok? huhu...

da nk exam! takot...cuak...tak tentu arah...sume ada...siyes...! dikesempatan ni, sy ingin menghulurkan sepuluh jari pada family members, sahabat2 sy, lecturer2 sy n sume skali atas keterlanjuran sy, kesilapan sy, kesalahan sy(bkn sme ngan kesilapan ke?), ketidaksopanan sy, kekurangajaran sy, semua keburukan yg sy da buat pada kamu sume samada sengaja or tak...memohon kemaafan yg tak terhingga!!! sy nk exam nih...doakan ea awk sume...

sy pn dgn ini turut nk memaafkan org yg buat slh pada sy, tp sy rasa takde, kite kn manusia, tak lekang dr buat slh, tp siyes, sy jer rajin wat slh kt org...jaat nye sya...sorry ea guys... T.T