:: istikharah cinta ::

"Bukan kecantikan jasad awak yang membangkitkan rasa cinta saya pada awak, kerana bagi saya semua wanita ciptaan Allah dicipta dengan kecantikan tersendiri. Tapi kecantikan hati dan keperibadian awak yang mengagumkan saya. Kerana tak semua wanita mampu bangun dan terus berpegang teguh pada takdir-Nya setelah rebah dengan dugaan atau musibah. Saya cintakan awak bukan untuk dunia je, tapi Akhirat. Serahkan laluan cinta pada Allah, bukan saya semata. Insya-Allah. Awak akan lebih tenang.."

Bersaksi cinta di atas cinta
Dalam alunan tasbihku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman di malam sunyi penuh doa
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman
Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjuk-Mu
Satu nama teman setia
Naluriku berkata
Teguh satu pilihan
Memenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu
Sebut nama-Mu terukir merdu
Di penantian luahan rasa
Di istikharah cinta

Astaghfirullah...Cinta manusia sgt melalaikan...Cinta manusia yg tanpa berlandaskan syariat Islam. Btol kata seorg penulis cerpen, cinta yang asasnya tidak kukuh tidak akan kukuh juga akhirnya. Berpada2 dengan cinta sgt dituntut. Kembali lah pada pencipta lumrah itu jika mahu mencari cinta yang dikukuhkan dengan hingga bertemu pencipta nanti...InsyaAllah...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan